De oorsprong van League of Legends

De geschiedenis van de League of Legends is opmerkelijk. De snelle opkomst van het spel heeft verrast en trok de aandacht van miljoenen mensen in de gaming wereld. Riot Games, de video game-ontwikkelaar, begonnen hun bedrijf in 2006. Ze waren gebaseerd uit Californië en groeide uiteindelijk andere kleine satelliet-locaties over de hele wereld. Destijds Riot Games was een kleine, onafhankelijke game-ontwikkelaar die nog steeds de touwen van de industrie aan het leren was. Toen ze begon te werken op de inmiddels beruchte League of Legends video game, ze hadden geen idee dat zij zaten op een goudmijn.

Humble Beginnings

Riot Games opende hun omgeving van Los Angeles kantoor 13 jaar geleden. Als een kleine ontwikkelaar, hebben ze niets onder hun riem hebben als het gaat om succesvolle videogames. De twee eigenaren van het bedrijf was geweest fans van Warcraft III, een fantasie strategie spel dat populair was op dat moment. De ontwikkelaars wilden een spel dat lijkt te maken met behulp van het kader van een multiplayer online battle. Ze kregen al snel aan het werk en begon te werken aan League of Legends. De makers wisten dat ze wilden de fantasy thema te houden en wilde ook een free-to-play spel dat geen vervelende advertenties of pop-ups gehad.

Beta Testing

Een van de producenten van het spel heeft gezegd in de eerste dagen, niemand op het team wilde League of Legends spelen omdat het zo slecht was. Ze moesten worden gedwongen om het spel te spelen op een dagelijkse basis, zodat ze kunnen leren wat er moet vóór zijn vrijgegeven om te worden opgelost. Het was niet gemakkelijk. Beta tests en diverse proeven bewezen dat ze hadden veel werk te doen.

De release

Het duurde zes maanden non-stop werk voor hen om eindelijk iets waar ze trots op zou kunnen zijn. De wedstrijd werd free-to-play en klaar voor een release in de herfst van 2009. Ze wisten dat de release was niet van plan om een ​​eindproduct en moedigde gamers zijn om het spel te spelen en advies geven over wat er moet veranderen. Riot Games gemaakt online forums voor de diverse feedback die ze kregen. Het leek de spelers waren enthousiast om een ​​spel dat ze nog nooit had gezien, en er was een enorm potentieel is er.

De beoordelingen die binnen kwamen waren over het algemeen goed. Er was een algemeen gevoel, echter, dat er veel werk gedaan moet worden om League of Legends krijgen tot bijna perfect. Riot Games lees alle reviews en waren vastbesloten om het spel goed te krijgen. Ze wisten wat ze deden. Tegen het einde van 2011, Riot Games verklaarde dat de video game in de buurt van 33 miljoen spelers had vergaard. Niet alleen was het een gigantisch succes in de Verenigde Staten, maar het was ook opstijgen ook internationaal. In Zuid-Korea, League of Legends was de top titel in alle openbare internetcafés worden gespeeld.

Het is duidelijk dat League of Legends zijn vruchten afgeworpen voor Riot Games. De enorme fanbase heeft 100 miljoen spelers per maand met uitbreiding overtroffen in accessoires zoals speelgoed, kleding en andere merchandise. Het is een gaming community die maar door blijft groeien de bevolking.