League of Legends Franchising

Franchising lijkt erg veel op de toekomst van de moderne Esports zijn, ten goede of ten kwade. Elk jaar heeft de neiging om minimaal één wedstrijd schakelaar om de franchise-model, evenals alle van de effecten en gevolgen van dien te zien.

De meest recente Call of Duty overgestapt naar genoemde model tot grote woede van vrijwel de gehele gemeenschap. Met maar liefst $ 25 miljoen prijskaartje vastgebonden aan een competitie plek, kijkers en spelers waren meer dan teleurgesteld om daadwerkelijk te zien een daling van de productiewaarde, geen toename.

Overwatch daarvoor is niet echt veel geholpen door franchising, met het spel dood om de rechten in het gezicht van de toenemende concurrentie.

League of Legends, echter, is een spel dat niet enorm heeft geleden naar het effect van de franchise-model wordt geïntroduceerd.

Nadat in 2018 opgericht, heeft League alleen maar gegroeid in kwaliteit en productiewaarde. Tenminste, in het geval van de LCS.

Dat was niet het geval in eerste instantie, dat wel. Net als vrijwel elke andere Esports titel te worden franchise, League geconfronteerd met een zware hoeveelheid pushback en kritiek in 2018 toen de veranderingen werden ingevoerd.

Met name de NA LCS liet de kogel wanneer de overgang gemaakt. In het bijzonder trok kritiek voor de kwaliteit van de uitzendingen, evenals de schijnbare gebrek aan big-speler sponsors. The League niet bijzonder veel veranderen over zichzelf, ondanks de toestroom van extra geld dat de organisatoren nu moest gebruiken.

Omgekeerd, de EU LCS ging overboord met een rebranding die volledig opnieuw uitgevonden de Europese League. Het kwam met nieuwe graphics en beelden, evenals een revisie van de omroep structuur, met inbegrip van nieuwe segmenten.

Op de top van dat, de EU LCS, nu bekend als de LEC, trok in sommige serieus opmerkelijke partijen sponsors. Met name de grote gasbedrijf Shell.

Terwijl een groot deel van de wijzigingen aan beide zijden van de vijver niet lang na haar oprichting heeft blijven hangen, het is eerlijk om te zeggen dat de LEC een betere baan heeft gedaan met de League dan de LCS heeft.

Deze twee regio dynamiek is misschien wat onderscheidt League onderscheidt van andere franchised Esports die slechts één wereld league. Het dient als een manier om de interne mededinging in te voeren, zodat elke regio zal willen naar de andere te overtreffen.

Ongeacht de kwaliteit of hoe je je voelt over het, franchising geeft uw favoriete concurrerende profs een vangnet dat zij anders niet zouden hebben. Het biedt stabiliteit veel verder dan wat typisch voor een Esports carrière is, en dat is meer waard dan elke productie.